Undervisningsmiljø

Undervisningsmiljø-undersøgelse 2021

På Jakobskolen har vi brugt en skabelon fra klassetrivsel.dk til at gennemføre en spørgeundersøgelse i forbindelse med gennemførelse af undervisningsmiljøvurderingen. Tryk her for link til undersøgelsen.

I februar 2022 mødtes elevrådet med lærer, Thomas Brøgger, der har kontakten til elevrådet og skoleleder, Simon Hauge Lindbjerg. På mødet blev resultaterne fra trivselsundersøgelsen fremlagt, og undervejs havde vi en dialog om, hvordan vi skal forstå tallene, og hvor vi kan forbedre undervisningsmiljøet på skolen. Arbejdet skal i løbet af foråret munde ud i en handleplanen, som vil fremgå herunder. Thomas og Simon evaluerer sammen med elevrådet i løbet af efteråret 2022.

Handleplan

• Da undersøgelsen viste, at flere elever havde svært ved at finde en voksen i frikvartererne, har vi valgt at sætte nogle ekstra gårdvagter på i de store frikvarterer.
  • Da undersøgelsen viste, at flere elever syntes, at deres klasselokale kunne rode, har vi tydeliggjort duksearbejdet i de enkelte klasser.
  • Undersøgelsen viste, at flere elever synes der kunne være dårligt indeklima i klassen. Dette håber vi ændrer sig med opsætning af det nye ventilationssystem på 1. sal.
  • Undersøgelsen viste, at nogle elever oplever drillerier i deres klasse. Dette ønsker vi at arbejde med i implementeringen af nogle nye trivselspakker i indskolingen og mellemtrinnet fra MiLife.
  • Undersøgelsen viste, at flere elever synes de sad dårligt på stolene i deres klasse. Dette håber vi har ændret sig nu, da vi har investeret i nye elevmøbler i 5., 7., 8. og 9. klasse.

/SH, Jakobskolen, 11. august 2022