Optagelse

Hvordan bliver jeg skrevet op?

Varmt velkommen til Jakobskolen! Dejligt, at du er kommet hertil – og måske overvejer at skrive dit barn op til en plads på skolen.

Her har du chancen for at blive kontaktet med henblik på en samtale og rundvisning på skolen, så du kan skrive dit barn op.

Hvis du ikke allerede har læst om Jakobskolen, finder du indhold om skolens værdier og hverdag her - KLIK HER

Jakobskolen har én klasse på hver årgang med maksimalt 24 børn. Når man tilmelder et barn til en af de kommende 0.-klasser, får man umiddelbart svar på, om barnet kan optages i klassen – eller om det skrives på ventelisten.

Hvis tilmeldingen gælder en af vores nuværende klasser, tager vi sammen en snak om de konkrete muligheder i den pågældende klasse. Hvis der ikke er plads lige nu, kan man blive skrevet på ventelisten, så man kommer i spil, når der opstår en plads. Barnet optages i klassen, hvis skolen skønner, at dette er et godt valg og en god situation for både eleven og klassen. Vi stræber efter at have fokus på både klassefællesskabet og den enkelte elev.