På Jakobskolen ønsker vi at skabe både fysiske rammer, undervisning, fritidsmuligheder og relationer, som kan bidrage til elevernes glæde.

Det er vigtigt for elevernes læring og motivation, at læringen kan ske på forskellige måder og i forskellige rammer. Vi ønsker at give plads til både det kropslige og det æstetiske i elevernes læringsprocesser, så flere sanser inddrages og udfordres.

Musikken har naturligt en stor plads på skolen, hvor vi gennem daglig morgensang, musiktimer og musical giver plads til musik og fællessang. Derudover har vi i “Den Kreative” et helt unikt miljø på skolen, hvor der er mulighed for at udfolde sine kreative evner inden for både musik og kunst.