Fra 2020 til 2024 har vi på Jakobskolen valgt at arbejde ud fra disse tre visioner:

Den enkelte elev udvikler sig bedst muligt, personligt og fagligt, gennem kreativitet og fordybelse.

Det betyder, at der på Jakobskolen skal være plads til udvikling for både den fagligt stærke elev og eleven med brug for ekstra støtte. Vi ønsker løbende at udvikle vores faglige metoder i undervisningen og inddrage kreativitet, leg og bevægelse, hvor det giver mening. Vi ønsker desuden at skabe miljøer, der giver plads til ro og fordybelse i både skole, SFO og klub.

Eleverne anerkender, respekterer og viser omsorg for hinanden i fællesskabet.

Vi ønsker at fremme elevernes syn for andre gennem ligeværd, næstekærlighed og tilgivelse – herunder at fortælle dem om den kristne tro. Her er plads til alle, uanset tro og kulturel baggrund.

Eleverne oplever livsglæde – og har mod på leg, liv og læring.

På Jakobskolen ønsker vi at skabe fysiske rammer, undervisning, fritidsmuligheder og relationer, som kan bidrage til elevernes livsglæde. Vi ønsker, at den enkelte elev anerkender sig selv, som den de er, og har et positivt syn på sig selv.

I skoleåret 22-23 har vi på baggrund af vores visioner valgt at fokusere på følgende områder: Fællesskab og trivsel