På Jakobskolen dyrker vi fællesskabet – og alle de positive oplevelser, vi kun kan skabe sammen.

Fællesskabet har enorm betydning for den enkelte elevs trivsel, så i løbet af skoleåret har vi mange arrangementer, der sigter på at styrke trivslen i klassen – og på tværs af hele skolen.

Læs mere om vores mange traditioner og ture her.

I skoleåret 22/23 vil vi implementere konceptet MiLife i indskolingen og på mellemtrinnet. Det er en trivselspakke, der gennem samtale, øvelse og aktiviteter fungere som et forebyggende trivselsarbejde i alle klasser. Arbejdet vil ske i et samarbejde mellem lærere og pædagogere.

Hos de ældste elever på Jakobskolen er der fokus på at styrke de unges robusthed, livsmestring og mentale sundhed. Vi lægger stor vægt på at skabe trygge klassemiljøer, der inkluderer alle og forhindrer eksklusion og mobning.